štvrtok 14. januára 2016

Gail Carriger - Etiketa & špionáž



Autor : Gail Carriger
Originálny názov : Etiquette & Espionage
Séria : Trochu jiný penzionát ( Finishing school )
Časť : prvá

Počet strán : 288
Vydavateľstvo : CooBoo
Rok vydania :  2014
Čítané v jazyku : CZ

Goodreads








Anotácia 

 Štrnásťročnú Sophroniu zapíše jej mama do akadémie pre mladé dámy, aby sa naučila náležite sa správať v spoločnosti. Sophronia však čoskoro príde na to, že Prípravná akadémia mademoiselle Geraldine pre mladé dámy uhladených mravov je výnimočná: dievčatá sa učia tancovať, správne sa obliekať, dokonale ovládať etiketu a popritom si osvojujú aj základy špionáže! Sophroniu a jej kamarátov čaká strhujúci prvý rok na novej škole.
(martinus.sk) 


Mojimi očami

No páni. Táto dáma má vskutku pestrú predstavivosť. S touto myšlienkou som dočítala túto knihu. Mala som pocit, že čítam akýsi div historického románu písaného ženským potomkom Jules Verneho. Príbeh mladej '' dámy '' Sofronie A. Temminnick bol vcelku zaujímavý aj keď pre mňa bohužiaľ nie dosť. Už spočiatku je jasné, že Sofronia je malá šibalka, ktorá netúži byť skutočná dáma ako jej staršie sestry. Chce skúmať svet a objavovať nové veci. Kde sa objaví Sofronia tam sa objavia i problémy. Avšak potom ako sa jej matka a pani Barnaclegoos zhodnú, že najlepšie bude ak Sofronia pôjde do penziónu Mademoiselle Geraldiny kde ju prevychovajú na skutočnú dámu ako sa patrí. Ale ako sa zdá nieje to obyčajný penzión. Už na ceste do penziónu prežíva Sofronia cestu plnú zážitkov od spoznania novej priateľky Dimity i nepriateľky Monique až po napadnutie vzducholapkami. Tu sa ukáže, že do penziónu skutočne patrí. V jej živote sa objaví vlkodlak i upír, ktorí sú v skutočnosti jej
noví profesori. Obmedzenia, ktoré na škole platia však Sofronii neprekážajú v tom aby neustále skúmala školu je totiž vskutku jedinečná. Nikto presne nevie kde sa nachádza a v aký čas pretože lieta v oblakoch. Dievčatá sa tu naučia ako sa správne chovať v spoločnosťi, tanec, etiketu ale i ako mužov poblázniť aby sa zamilovali i ako sa brániť či dokonca zabiť. Chcete omdlieť či padnúť ako dáma a pritom si nepokrčiť svoje šaty? Tak tu vás to naučia zaisto :) Pri tomto všetkom si Sofronia nájde i čas aby odhalila pravú tvár Monique a aj to kde skryla prototyp aby sa navrátil tam kam patrí. Jedno je jasné. Život Sofronie sa zmenil a je na dobrej ceste sa stať dámou :P


Chybičky krásy a zhrnutie


Ako prvé čo bola pre mňa muka tak isto tie neskutočné mená. Často sa mi plietli  a tak nakoniec som si ich upravila podľa seba aby to šlo ľahšie :D
     Príbeh sa však čítal rýchlo a ľahko. Nevravím, že to bola zlá knižka to isto nie ale nemám z nej pocit, že je to úplná pecka, ktorú si musím hneď prečítať ako mnoho ľudí o nej vravelo. Skĺbenie módy 19storočia, vynálezov, špionáže a podobných vecí no bláznivý nápad ale nie zlý. Boli miesta kde som sa skutočne zasmiala ale neustále  spodničky, vejáre či rukavičky to ma vážne nebavilo. V tej dobe by som bola skôr ako Sidheag alebo Vieve  :) Ku koncu to malo veľmi rýchly spád a ani neviem ako a už bol koniec. Čo sa týka obálky niesom si úplne istá čo ma má na nej pritahovať. Síce je vhodná k príbehu ale keby som si ju vybrala podľa obálky asi by sa mojej pozornosti nedočkala tak skoro. Hoci sa mi to nestáva často bohužiaľ táto kniha si odo mňa zaslúži len 2 hviezdičky. Ale nezanevriem na pokračovanie a isto si ho prečítam.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára