nedeľa 13. marca 2016

Amanda Hocking - Dedička


Autor : Amanda Hocking
Orinálny názov : Switched
Séria : Svět Tryllů ( Tryll )
Časť : prvá

Počet strán : 312
Vydavateľstvo : Fortuna Libri
Rok vydania : 2o12
Čítané v jazyku : CZ


goodreads




Anotácia

 Keď mala Wendy Everlyová šesť rokov, jej matka sa ju pokúsila zabiť, lebo bola presvedčená, že je obluda. O jedenásť rokov Wendy zistí, že mama možno mala pravdu. Nie je tá, za koho sa považovala, a celý život sa jej rozpadá – a to všetko spôsobil Finn Holmes.
Finn je tajomný chlapec, ktorý ju ustavične sleduje. Po každom stretnutí s ním je Wendy vykoľajená, a nesúvisí to iba s jeho príťažlivosťou, ktorú si nechce pripustiť. Onedlho sa však Wendy dozvie pravdu o svojom pôvode: je podhodenec. Hneď po narodení ju vymenili za iné dieťa a Finn ju prišiel odviesť do jej skutočného domova – do kráľovstva Trylov hlboko v horách.
Wendy sa vyberie na cestu do čarovného sveta, o existencii ktorého ani netušila. Je krásny i desivý zároveň a Wendy sa preň musí vzdať starého života a vyrovnať sa s tým, čo ju čaká.
(martinus.sk)

  Mojimi očami

Wendy ako dieťa nebola moc milovaná svojou matkou. Vyčítala jej, že nie je jej dcérou a ona cíti nie skôr dobre to vie, že  ju museli zameniť za chlapca, ktorého mala porodiť. I ona sa voči svojej matke nechovala zrovna najlepšie. Ako rozmaznaný spratek ale nikdy to nebolo až tak zlé až do dňa jej
narodenín keď pohár trpezlivosti pretiekol a jej matka sa ju pokúsila zabiť a tým si ''zabezpečila'' miesto v polstrovanej izbe v blázninci. Svet sa zmenil nielen pre Wendy ale i  pre jej brata Matta a tetu Maggie, ktorá sa stala jej poručníčkou. Kôli jej podivnému chovaniu sa nikdy dlho nezdržali a tak sa neustále sťahovali. Toto mesto už bude posledné alebo aspoň v to dúfajú. Potom čo ju však nespustí z očí spolužiak Finn sa to všetko len začne. 

Ukáže sa, že jej ukáže nový svet. Svet kam skutočne patrí. Je jedna z podvržencov, ktorí sa o to neprosili a ich životy novorodencov sú zneužívané pre bohactvo rodín kam boli umiestnení a ktoré majú priniesť pre svoju populáciu tryllov. Wendy však nie je len obyčajný tryll jej postavenie je vyššie ak nie to najvyššie. Život vo Fôreningu jej prinesie nových priateľov ale i povinnosti. Fin ako jej stopár musí tráviť čas po jej boku ale to len upevňuje  vzťah city, ktoré už nemožno nazývať len priateľstvom.

Chybičky krásy a zhrnutie

Knihu som si prečítala len vďaka hodnoteniam iných bloggerov ale ostala som z nej veľmi sklamaná. Ani neviem z čoho viac či z hlavnej postavy alebo samotného príbehu. Moju pozornosť jedine upútal Finn aj keď ani to nebolo na 1oo% mojej pozornosti. Matky Wendy mi liezli riadne na nervy a som mala sto chutí ich obe prefackať. Tak nesympatické postavy som už dlho v žiadnej knihe nečítala a bolo to pre mňa moc ťažké sa s nimi zmieriť a prekusať sa knihou. Čo sa týka obálky je taká no svojská ale pre mňa nijak moc príťažlivá. Bonusovou poviedkou som bola aj milo aj nemilo
prekvapená. Milo pretože sa tam objavila postava Lokiho, ktorý dúfam prinesie do príbehu niečo energickejšieho a nemilo samotná poviedka bola takým tým doplnkom o ktorom si myslíte, že sa hodí k príbehu ale nakoniec ani nie je zapotreby nakoľko to už vylepšiť nemôže. Skôr by som to uvítala ako prológ s menšími úpravami. Nanešťastie mám k dispozícií aj ďalší diel a nerada by som to ukončila hneď prvou knihou ale popravde nemám chuť tomu venovať čas i keď na druhej strane si zaslúži dostať druhú šancu. Pretože tento diel bol podľa mňa odfláknutý a autorka si s ním nedala moc námahy. Aj keď tryllovia ako trolovia boli také spestrenie mojej zbierky nadprirodzených tvorov bohužiaľ si viac ako 2 hviezdičky kniha nezaslúži.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára