sobota 4. februára 2017

Všemi dary obdarovaná - M.R. Carey ☼ RC review ☼


Autor : M.R. Carey
Originálny názov : The Girl with all the Gifts
Počet strán : 412

Vydavateľstvo : HOST
Rok vydania : 2016
Prvé vydanie originálu : 2014
Čítane v jazyku : CZ

Ukážku knihy nájdete  →TU






Mojimi očami

Svet tam vonku sa zmenil v nočnú moru a ľudia sa rozdelili na tri skupinky. Preživší, ktorí sa usídlili na mieste menom Maják, vetešáci, ktorí tento život odmietli a žijú za ich bránami na vlastnú päsť ako burani a tá posledná sú hladovci, ktorí sú už len chodiace pozostatky ľudskej schránky, ktoré ovláda ich neukojiteľný hlad. Avšak sa zdá, že je tu i ďalšia skupinka takých ako je Melanie. Na prvý pohľad Vám príde ako obyčajné desať ročné dievča ale pod tým všetkým sa schováva hladovec ale iný ako sú tí vonku. Jediný svet aký Melanie pozná je jej cela na vojenskej základni a trieda kde sa učí i s inými deťmi ako je ona. Jej svetlom na tomto pochmúrnom mieste je slečna Justineau a jej príbehy gréckych bájok. Nič netušiace deti sú pozorne skúmané doktorkou Caldwell, ktorá netúži po ničom inom ako sa len dostať do ich hláv a preskúmať ich mozog do posledného detailu. Všetko sa však zvrtne a základňa je napadnutá. Melanie sa zrazu ocitá v skupinke pozostávajúcej so  slečny Justineau, jej nočnej mory doktorky Caldwell, seržanta Parks a vojakom Gallagher, ktorým sa poslednú chvílu podarí utiecť ale ako sa po čase zdá jediná cesta smeruje k Majáku. Otázkou je či sa dokážu schovávať pred hladovcami dostatočne dlho a či dar Melanie bude skázou alebo naopak riešením všetkého.


Líbi se jí, jak se z rozkousnutého stehna stáva fontána, jako kdyby bylo syrové maso kouzelná zahrada, skryté místo, které teď spatřila poprvé... (122)


Chybičky krásy a zhrnutie

Ďalšia kniha, ktorá ma donútila čítať do 4tej rána len aby som ukojila moju myseľ, že už je koniec. A práve pri tejto knihe som z toho konca bola paf. V dobrom slova zmysle pretože na jednej strane som si povedala, že to je šialené ale na druhej strane inak to asi nepôjde. Už dávno som sa naučila nečakať od dystopií a podobných žánrov nič s happy end-om a akosi som to očakávala a klobúk dole Carey to vymyslel skvele. Je zvláštne, že k tejto knihe ma dotiahla ukážka na film. Povedala som si '' to musím vidieť '' a potom ''jej ono je to podľa knihy'' tak najprv si to prečítam a teraz po prečítaní... Vďaka bohu,že som si to prečítala prv, bo teraz nemám ani v najmenšom chuť to pozrieť, nakoľko mnoho v ukážke mi nesedí s knihou a tá sa mi fakt moc páčila a nechcela by som si ten obrázok pokaziť. Možno časom keď sa to vo mne nebude búriť ale to si potom s chuťou zgustnem na hodnotení knihy vs film:D  V knihe som našla mnoho vtipných myšlienok a vážne som sa bavila. Jediné čo ma nudilo boli tie výklady doktorky a chválim prekladateľku, že mala na to nervy. Celú tu postavu som mala v zuboch a keď dostala ''nakladačku'' bol to taký hrejivý pocit :))


Pozvedne sklenku. Ve čtyřech to vypijem, snad se z toho nezblijem!..(217)

 Samotný príbeh je podľa mňa skvelý i opisy sú ako živé obrázky takže sa vžijete do príbehu a je to proste iné ako ostatné zombie príbehy ale jedno mi je stále

vtipné, že keď sa nad tým zamyslíte tak mnoho kníh či filmov o apokalypse je v Británií. Ok tu je autor Brit ale i tak je to zvláštne. Ešte taká maličkosť, že vďaka tejto knihe znám nové slovo :D Je to divné ale veď človek sa celý život učí nie? Doteraz som netušila, že niečo ako rovnodennosť je a čo to vôbec znamená tak ďalší bonus pre mňa:)) Osobne si myslím, že ak Vás tento žáner baví niet nad čím zaváhať. Skutočne podarený kúsok a sama sa divým, že nie je viac známa lebo stojí za nahliadnutie. I napriek drobnostiam zaslúžene som knihe dala 4hviezdičky a istotne si niečo od tohto autora ešte prečítam, pretože ak aj iné knihy sú ako toto tak som našla zlatú baňu :D Ešte teraz sa mi ťažko vyjadruje slovami moje pocity z tejto knihy ale som jednoznačne rozhodnutá, že i keď som ju čítala ako e-book je to kúsok, ktorý chcem mať i ako fyzickú knihu medzi mojimi obľúbencami :) 


Veľká vďaka patrí hlavne za poskytnutie tohto skvelého
 e-booku 



2 komentáre:

  1. Panebože...Souhlas, souhlas a souhlas :D
    Tak prvně, názorově se zcela shodneme, jen mi nevadily ty doktorčiny pasáže, protože studuji biologii, takže mi to přišlo naopak zajímavé.
    Za druhé - ke knize jsem se dostala úplně stejnou cestou jako ty a s filmem to mám zrovna tak, po dočtení už mě nezajímá - vždyť jen to, že je Melanie černoška a v knize myslím několikrát autor zdůrazňuje, že se k ní to jméno vůbec nehodí, protože je běloška se světlými vlasy...mi stačí, aby mě film přestal zajímat. V knize se mi líbil právě ten kontrast blonďatého andílka jako "zabijáka" :)
    A do třetice - tak jako ty, jsem knihu četla v e-podobě, ale musím si ji v budoucnu pořídit :D
    Měj se krásně :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak budúca biološka no dúfam, že si si z nej nevzala príklad :D K tomu filmu presne je divné, že autor toľko o tom hovorí, že je to skôr živá Barbie a nie Rihanna :D Mám pocit, že to Justineau mala byť černoška alebo aspoň kus tmavšej pokožky. A bola som moc zvedavá ako si poradia ked Melanie má byť nahá s modrou hlavou a pozri ako s nami vybabrali :D I tie decká vyzeraju viac civilizovanejšie kdežto v knihe su ako malý nahatí burani :D Ale som rada, že aspoň ktosi má rovnaký názor :D

    OdpovedaťOdstrániť