streda 22. novembra 2017

451 stupňů Fahrenheita - Ray Bradbury ☼ RC review ☼


Autor : Ray Bradbury
Originálny názov : Fahrenheit 451
Počet strán : 184

Vydavateľstvo : Plus
Rok vydania : 2015
Prvé vydanie originálu : 1953
Čítané v jazyku : CZ

Ukážku knihy nájde -TU-

 ereading
 GR cbdb




Pre každého knihomola je námet tejto knihy tak trochu strašiakom, že by sa to jedného dňa skutočne mohlo stať. Hasiči, ktorí namiesto toho, aby nás ochránili pred hrozbou obávaných požiarov sa stávajú požiarnici s plameňmi v rukách a využívajú ich len k jedinému účelu a to likvidovať i posledné známky po kníhách. Jeden z týchto požiarnikov je i Guy Montag. Žije si so svojou ženou obyčajný no stereotypný život. V deň keď spozná svoju novú susedku v hlave mu začnú víriť mnohé otázky a má pocit, že niečo nie je v poriadku. Prichádzajú pochybnosti či je skutočne šťastný i o správnosti toho čo robia a či svet ako ho vidí nie je len ilúzia. Moderná doba im síce uľahčuje život ale medziľudské vzťahy sú čím ďalej tým viac na bode mrazu. Zvedavosť je však v tomto svete nepriatelná a cena zato je príliš vysoká. Je však otázkou či sa Montagovi podarí sňať ružové okuliare a zachrániť budúcnosť kníh.



Teraz konečne aspoň z časti rozumiem prečo sú z nej ľudia tak ohúrený. Je mi však veľkou neznámou ako to Bradbury dokázal. Tá spojitosť s dnešnou dobou Vás jednoducho musí šokovať. Prečo? Uvedomte si, že kniha po prvýkrát vyšla v roku 1953 a v tej dobe sa dalo len snívať o technike akú máme dnes. Ale Bradbury to videl inak :)

Priznávam, že spočiatku sa mi to ťažko čítalo. Bolo to nemastné neslané a neskutočne sa to ťahalo a mala som chuť to vzdať. Ale neskôr to šlo samo hlavne keď som nachádzala nové pojítka s budúcnostou. Postavy a prostredie sú tak trochu mdlé a nedokázala som si s nimi vytvoriť akékoľvek puto či sympatie. Bolo však dojemné ako sa Montag snažil o záchranu aj keby len jednej knihy a to si ju natlačiť do pamäte od A po Z. Námet knihy ma zaujal sám o sebe ale nebavila som sa na 100%. Moje očakávania boli trošku rozdielne ale úprimne neľutujem času čo som jej venovala.



 Šťastie  pre nás knihomolov je, že knihy sú stále veľmi cenené a verím, že i naďalej budú a ich fyzický zánik nehrozí. Bradbury nás svojou knihou núti zamyslieť sa nad svetom v akom žijeme. Tak ako v knihe, mám pocit, že i v reále nás ''moderná'' doba otupuje a čím ďalej tým viac sme odkázaný na elektroniku. Čo sa týka kníh nič by mi nevynahradilo ich vônu, ten príjemný pocit pri listovaní a fyzicky ju držať v ruke. Každá kniha je svojská a to Vám  elektronická podoba nedopraje. Musím podotknúť, že autor s názvom odviedol skvelú prácu. Teplota pri ktorej horí papier? Koho by to napadlo:) Milujem názvy, ktoré vystihujú viacmenej celý príbeh.


Dlhú dobu bol pre mňa tento príbeh veľkou neznámou aj keď niektorý ju majú ako povinné čítanie no ja som sa tomu na škole vyhla a je to i tak lepšie, pretože na škole by to bolo pre mňa peklo ako všetky povinné veci :D Moje pocity z tejto knihy sú síce 50/50 a nebol to hit ku ktorému sa budem vracať ale oceňujem samotný námet  a fantáziu autora a i preto som sa rozhodla za 3hviezdičky a radila by som to medzi knihy, ktoré treba skúsiť aspoň raz za život. Nakoniec však chcem poďakovať  

 ereading
za poskytnutie e-booku k recenzii



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára