utorok 20. marca 2018

Kufr paní Sinclairové - Mrs. Sinclair's suitcase = Louise Walters ☼ RC review ☼



Autor : Louise Walters                                            
Vydavateľstvo : Mladá fronta   
Originálny názov : Mrs. Sinclair's Suitcase
Počet strán : 288                                                                 
Rok vydania : 2014                                                                     
Čítané v jazyku : CZ

Ukážku nájdete  ►TU                                                                                

 


Roberta pracuje v kníhkupectve Old & New ale jej život nie je moc vzrušujúci tak ako dopisy, ktoré objavuje v starých knihách . Obklopujú ju len jej chorý otec, storočná bábi Dorothy a jediný skutočný priateľ a to jej šéf Philip. Potom čo dostane starý kufor, ktorý patril Dorothy zistí, že babuina má tajomstiev viac ako dosť. Objaví v ňom totiž podivný dopis poslaný dedom Roberty, ktorého v podstate nikdy nepoznala. Avšak v období kedy bol dopis poslaný mal byť už po smrti a tak začína Roberta pátrať po pravde.

Táto kniha dvoch príbehov mi popravde priniesla smútok. Na konci si uvedomíte, že občas Vám osud nepraje i keď vaše šťastie Vám môže byť nablízku a Vy ho proste obchádzate. Preto je dobré žiť naplno a využiť šance pokým je na dosah :)
Ako som už spomínala kniha je z dvoch príbehov, ktoré sa prelínajú. Jeden je súčastnosť,
ktorá sa točí okolo Roberty a jej života. Roberta mi pripadá ako introvert, ktorý nemá žiadne ciele do života. Pritom je to dospelá žena plná života. Tajomstvo, ktoré odhaľovala menilo všetko naruby. Úprimne tie dopisy, ktoré ona nachádza v knihách a popisuje ich, niesu ničím fascinujúce tak ako i samotný jej príbeh. Jej postava je nemastná neslaná a nijak som k nej nepociťovala priazeň. Mnohé veci si uvedomíte príliš skoro a tým si to moju pozornosť stratilo. Najprv sa to vlieklo akoby autorka sama nevedela aký život Roberte poskytne a koniec naopak preletel tak rýchlo, že som mala pocit, že to chce mať už za sebou. 
 Zkoumejte knihy, čichejte k nim, poslouchejte je. Odměna vás nemine...(7)
 

Preto som bola vďačná za druhú časť kde je popisovaná minulosť bábi Dorothy a jej život počas 2sv. Sklamanie z lásky s Albertom a strata toho najcennejšieho ale na druhej strane objavenie spriaznenej duše poľského majora Jána Pietrykowského. Osud im však moc neprial pre jedno tajomstvo, ktoré zmenilo mnohé životy. Obetovala svoje šťastie pre nový život. Tým čím si Dorothy prežije máte chuť jej dopriať vše dobré ako v rozprávke ale je mi jasné, že by to nebol dobrý príbeh. Môžete sa však tešiť na menšie zvraty, ktoré príbeh kus obohatili a dokonca ich ani nečakáte. Spôsob akým je príbeh popisovaný mi veľmi sedel. Hlavne keď šlo o dopisy medzi Jánom a Dorothy. Bolo to akoby ste ich držali v rukách a prežívali to spolu s nimi. Takže keby aj celá kniha bola len príbehom Dorothy a jej listov vôbec by som sa nepohnevala práve naopak by som to viac ocenila a užila si to naplno. Dorothy je tichá, skromná žena a jednoducho jej život nepraje. Preto ma prekvapilo ako sa zmenila zo dňa na deň a dokázala všetko nechať za sebou a rozhodnúť sa medzi dvoma dôležitými udalosťami v jej živote. Premýšľam, že keby som bola na jej mieste rozhodla by som sa rovnako? Neviem. Asi by som sa bála, že ma dostihne minulosť čo Dorothy nemala ďaleko k odhaleniu:D Ale bolo to príjemné čítanie s napätím čo bude ďalej. 

Takže ak to mám zhrnúť knihe dávam 3 hviezdičky a tie patria len Dorothy za jej príbeh, bez ktorého by kniha nestála zato. Či sa k nej niekedy vrátim... asi nie. Síce mi táto časť učarovala no nebolo to čaro, ktoré by stálo za re-reading. Ale za pokus to stojí ak Vás bavia romanťárny s pozadím 2sv. Keď ste stále na pochybách kľudne si prečítajte ukážku na ktorú nájdete odkaz vyššie a posúďte samy.

A aby som nezabudla na svoju výzvu tak touto knihou plním 27. bod '' Who?'' kde kniha nesie meno hlavnej postavy. Dúfam, že Vy si svoje výzvy plníte lepšie ako ja :) Čítaniu zdar...


Ako inak na koniec za poskytnutie tohto e-booku vďačím hlavne  



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára